Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Onze scholen
    • Overzicht scholen
    • Het Baken
    • De Binnendijk
    • De Blauwe Ster
    • De Hoeksteen
    • Kawama
    • De KlimOp
    • Kuna Mondo - School voor nieuwkomers
    • De Marimba
    • Het Plankier - SBO
    • 't Prisma
    • De Rietlanden
    • St. Sebastianus
    • De Toermalijn
    • Trifolium
    • Trimaran
    • De Vlieger
    • Montessori De Beleving
    • VITA college
    • De Wilgenhoek
  • Onze organisatie
    • Geloof in onderwijs
    • Strategisch beleid
    • College van Bestuur
    • Raad van Toezicht
    • GMR
    • Bestuurskantoor
    • Downloads
    • Privacyverklaring
  • Onderwijs
    • Onderwijskwaliteit
    • VerbeterKRACHT
    • Passend onderwijs
    • Onderwijs voor nieuwkomers
    • Onderwijs voor 10-14 jarigen
  • Werken bij CPOW
    • CPOW als werkgever
    • Vacatures
    • LIO vacatures
    • Academie
    • Opleiden in school
  • Informatie voor ouders
    • Aanmelding leerling
    • Samenwerking Sportify
    • Medezeggenschap
    • Vakantie, verlof en leerplicht
    • Klachtenregeling
    • Protocol schorsing en verwijdering van leerlingen
  • Contact
    • Contactformulier
  • Onderwijskwaliteit
  • VerbeterKRACHT
  • Passend onderwijs
  • Onderwijs voor nieuwkomers
  • Onderwijs voor 10-14 jarigen

VerbeterKRACHT

Binnen heel CPOW wordt gewerkt volgens de methodiek van Stichting leerKRACHT. De verbetercultuur die daarmee binnen onze scholen en bestuurskantoor is ontstaan noemen wij VerbeterKRACHT.
Onderzoek laat zien wat het verschil maakt in de kwaliteit van het onderwijs: schoolleiders en leraren die samen het onderwijs verbeteren. Zij bereiken meer met hun leerlingen. Een verbetercultuur maakt dat je elke dag bezig bent met kwaliteitsverbetering en dus samen aan nóg beter onderwijs werkt. 

Op een school met een verbetercultuur werken we samen aan nog beter onderwijs. Maar hoe ziet zo’n cultuur eruit?

Aan de basis staan drie randvoorwaarden (ambitie, ritmiek en retrospective) die samen de kern vormen:

  • Ambitie. Aan het begin van het schooljaar herijken de schoolteams de ambitie en bepalen zij aan welke onderwijsinhoudelijke thema’s zij dit jaar willen werken. Deze thema’s zetten zij in een jaarbord, verdeeld over verschillende periodes.
  • Ritmiek. Vervolgens gaan zij in (kleinere) teams van 6 tot 10 docenten met deze thema’s aan de slag. Dat doen zij in periodes van 6 tot 8 weken. Elke periode starten zij met het omzetten van een thema in een concreet en haalbaar doel waar ze wekelijks aan werken. 
  • Retrospective. Aan het einde van elke periode kijken zij als team terug naar de doelen en de onderlinge samenwerking. De werkvorm die zij hiervoor gebruiken heet ‘retrospective’ en leidt tot acties voor de volgende periode.

Lees hier meer over hoe CPOW werkt aan de verbetercultuur binnen de hele stichting. Voor meer informatie over VerbeterKRACHT kunt u contact opnemen met de verandercoaches van CPOW: Marjolijne Mulders en Ingrid van Koningsbruggen.

 


Snel naar

Vacatures

Opleiden in school

Onze scholen

Klachtenregeling

Onze scholen Overzicht scholen Het Baken De Binnendijk De Blauwe Ster De Hoeksteen Kawama De KlimOp Kuna Mondo - School voor nieuwkomers De Marimba Het Plankier - SBO 't Prisma De Rietlanden St. Sebastianus De Toermalijn Trifolium Trimaran De Vlieger Montessori De Beleving VITA college De Wilgenhoek
Onze organisatie Geloof in onderwijs Strategisch beleid College van Bestuur Raad van Toezicht GMR Bestuurskantoor Downloads Privacyverklaring
Onderwijs Onderwijskwaliteit VerbeterKRACHT Passend onderwijs Onderwijs voor nieuwkomers Onderwijs voor 10-14 jarigen
Werken bij CPOW CPOW als werkgever Vacatures LIO vacatures Academie Opleiden in school
Informatie voor ouders Aanmelding leerling Samenwerking Sportify Medezeggenschap Vakantie, verlof en leerplicht Klachtenregeling Protocol schorsing en verwijdering van leerlingen
Contact Contactformulier
  • Privacy statement
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools